Minister Weyts investeert in scholenbouw in Haacht

Op 5 februari 2022, over deze onderwerpen: Onderwijs en scholen
Ben Weyts (N-VA) investeert 166.667 euro in Don Bosco Haacht

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 166.667 euro in Don Bosco in Haacht. “Ook in 2022 blijven we volop onze Vlaamse schoolgebouwen vernieuwen en moderniseren”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “Kwaliteitsvol onderwijs gaat samen met kwaliteitsvolle infrastructuur en daarin blijven we investeren. Zo bouwen we ook letterlijk aan de toekomst van Vlaanderen.”

Haacht deelt in deze investeringsgolf mee in de koek en kan met 166.667 euro Vlaamse steun mee helpen bouwen aan het onderwijs van de toekomst. Concreet gaat het om:

• vernieuwen sportvloeren - brandwerende binnendeuren - nieuwe dakdichting voor het ASO (83.529,31 euro)
  • saneringswerken - aanpak bodemverontreiniging samen met OVAM voor het ASO/TSO/BSO en de Middenschool (83.137,24 euro)

Vlaams Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken.