Minister Weyts investeert € 68.757 in Vrije Basisschool Lambertzhoeve in Haacht

Op 9 februari 2023, over deze onderwerpen: Scholen & Onderwijs, Vlaamse regering
Ben Weyts investeert in scholenbouw in Haacht

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 68.757 in Vrije Basisschool Lambertzhoeve in Haacht. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Haacht ten goede. Via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) krijgt Vrije Basisschool Lambertzhoeve in Haacht een subsidie van € 68.757. Met dit geld kan onder meer de verwarmingsketel vervangen worden in de lagere school en de kleuterschool.

“Na de zeer belangrijke investeringen die dankzij de vroegere N-VA minister-president Geert Bourgeois gebeurden voor het behoud en herstel van het kloostergebouw, is dit opnieuw een belangrijke steun van Vlaanderen voor ons erfgoed en ons onderwijs” aldus de Haachtse N-VA fractie.