Minister Weyts investeert € 367.078 in Vrije Kleuterschool Pit in Wespelaar

Op 5 juni 2022, over deze onderwerpen: Scholen & Onderwijs, Vlaamse regering

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 367.078 in Vrije Kleuterschool Pit in Wespelaar. “Met deze investeringen in nieuwe en vernieuwde schoolgebouwen, investeren we in de kwaliteit van ons onderwijs”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “We bouwen letterlijk en figuurlijk aan onze toekomst.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Haacht ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 367.078 in Vrije Kleuterschool Pit in Wespelaar. Concreet gaat het om de verhoging van het eerder toegekende bedrag voor de afbraak van achterbouwen, het plaatsen van een nieuwbouw, werken ifv brandnormering en renovatie van de overige klaslokalen.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat dankzij Ben Weyts eindelijk de financiële middelen worden vrijgemaakt voor de hoognodige vernieuwingswerken aan onze kleuterschool in Wespelaar”, reageert N-VA Haacht voorzitster Kristel Godyns